Backup & Datarecovery

Het maken van een backup van uw gegevens is misschien wel het belangrijkste item wat komt kijken bij het gebruik van een computer. Wij kunnen u voorzien van de juiste backup oplossingen. Of het nu gaat om een externe harde schijf, NAS (Network Attached Storage) of online backup, wij zijn u graag van dienst. Met een backup van uw gegevens voorkomt u een hoop ergernis bij bijvoorbeeld een systeemcrash. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Datarecovery

Mocht het onverhoopt toch zijn misgegaan en u gegevens zijn niet opgeslagen op een backup medium dan kunnen wij u helpen ongeacht het probleem - logisch probleem (corrupt filesysteem, gewiste bestanden, geformatteerde schijf, virus aanval, enz.), firmware probleem, doorgebrande printplaat, water-/brandschade, zwaar mechanisch probleem. Bij ons staat kwaliteit hoog in het vaandel, wij doen altijd ons uiterste best om zoveel mogelijk data te redden. Dit alles kunnen wij u aanbieden tegen een zeer concurrerende prijs.

Wij richten ons op het herstellen van defecte media zoals floppy disks, zip drives, flash geheugen (USB stick), harde schijven (SATA, PATA/IDE, laptop, camera), RAID configuraties (0, 1, 1+0, 10, 3, 4, 5, 6) of CD/DVD. Onderstaand vind u een aantal voorbeelden waarmee wij u van dienst kunnen zijn.

  • Defecte harddisk - mechanish of electronish defect, slechte sectoren, enz.
  • Firmware probleem - de harddisk wordt niet gedetecteerd in de BIOS, of wordt gedetecteerd als zijn factory alias (een ander model)
  • Software probleem - software corruptie van het filesysteem of de partitietabel, waardoor sommige files of zelfs hele partities onbereikbaar worden
  • Blikseminslag, brand- of waterschade aan harde schijf of media
  • Virus besmetting
  • Menselijke fouten die tot dataverlies leiden, zoals wissen van files of emails, formateren van de harddisk/partitie , enz.
  • USB sticks/Flash geheugen kaarten die fysiek kapot zijn gegaan

Als u een datarecovery door ons wilt laten uitvoeren dient u uw harde schijf uit uw PC te verwijderen. Download ons onderzoeksformulier, vul het volledig in en onderteken het. Verpak uw harde schijf zorgvuldig en doe het onderzoeksformulier bij in de verpakking. Advies over hoe u uw media naar ons op kunt sturen vindt u hier. Zodra uw harde schijf door ons ontvangen is wordt hij door onze datarecovery partner onderzocht. Na het onderzoek krijgt u een prijsopgave en rapport met een specificatie van alle bestanden welke gerecoverd kunnen worden. Indien u hiermee akkoord gaat dient u de prijs van de recovery te betalen (d.m.v. bankoverschrijving). Wij gaan vervolgens uw opdracht afmaken en de gerecoverde data aan u terug sturen. Gerecoverde kunnen (indien gewenst) na de recovery direct vanaf onze FTP server gedownload worden (tot max. 200GB). Mocht u met onze prijsopgave niet akkoord gaan (de data die gerecovered kan worden is niet voldoende of het is niet mogelijk om data te recoveren) dan geldt het "No Cure, No Pay" principe - u betaalt niets voor de recovery (m.u.v. transportkosten van/naar onze partner en eventuele toeslagen voor extra diensten). Als u in dit geval uw media terug wilt hebben dan dient u aan ons ook deze transportkosten te vergoeden.

Tijdens het onderzoek en de werkelijke recovery van uw gegevens zit uw harde schijf in een "read-only" mode, zodat het onmogelijk is om schade aan de disk te brengen. Wij schrijven uw harde schijf NOOIT over.

De afhandeling van uw opdracht duurt bij ons standaard 1 tot 2 weken na ontvangst van de media. Als u meer dan één harde schijf hebt (RAID, SAN, NAS) dan kan het afhankelijk van de hoeveelheid langer duren.

Heeft u nog vragen over datarecovery lees dan hier de meeste gestelde vragen of neem contact met ons op.