Veel gestelde vragen

Onderstaand vind u de vragen welke wij het meeste van onze klanten hebben ontvangen. Klik op de vraag om het antwoord zichtbaar te maken.

Staat uw vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.


Datarecovery F.A.Q.

Mijn harddisk maakt rare geluiden / is helemaal still? Misschien kan ik hem openmaken en zelf het probleem oplossen?
Openmaken van een harde schijf mag alleen in een zgn. "Class 100 Clean Room". Als u dit zelf in uw kamer probeert te doen dan kunnen de stofdeeltjes de platen van de harde schijf ernstig beschadigen.
Ik ben wat belangrijke bestanden kwijt maar er zijn verschillende goedkope datarecovery programma's op het internet te vinden. Waarom moet ik dan zoveel betalen?
Wij raden u niet aan om met zulke datarecovery programma's uw data zelf te proberen te recoveren. Één van de grootste problemen bij deze programma's is dat zij vaak tijdens het recovery proces uw eigen harddisk gedeeltelijk overschrijven. Ten tweede, deze programma's kunnen alleen één (of een paar) specifiek software probleem oplossen. Als u een ander probleem hebt dan is de kans groot dat zij meer schade aan uw harddisk brengen dan u helpen en de situatie nog erger maken. Wij proberen onze prijzen zo laag mogelijk te houden en een datarecovery opdracht voor iedereen betaalbaar te maken en denken dat u er verstandig aan doet om in dat soort situaties een datarecovery deskundige in te schakelen. Sterker nog - als de verloren gegane gegevens erg belangrijk voor uw bedrijf zijn hoeft u zeker met de kapotte disk niet te gaan experimenteren.
Kunnen jullie altijd alle data recoveren?
Helaas niet. Er is geen datarecovery bedrijf dat een 100% slagingskans kan bereiken. Maar als wij u niet kunnen helpen dan betaalt u ook niets (behalve eventuele extra diensten en transportkosten). Wij vinden het onaangenaam genoeg om u te laten weten dat uw belangrijke data voorgoed verloren zijn gegaan
Ik heb liever mijn harddisk gerepareerd zodat ik hem weer kan gebruiken. Kan dat?
Helaas niet. Onze partner repareert geen harde schijven, deze recoverd alleen de data erop. Als het om een puur logisch probleem gaat dan laten we u dit weten zodat u de harddisk kunt herformatteren en weer gaan gebruiken. Als de harddisk echter op de ene of andere manier defect is geraakt raden wij u niet aan om hem te gaan gebruiken - het is het risico niet waard, gezien de relatief lage prijzen van nieuwe harddisks en 2 jaar garantie.
Ik heb liever een nieuwe harddisk met mijn gerecoverde files erop. Kan dat?
Ja, dat kan mits u een nieuwe werkende schijf naar ons opstuurt met minstens dezelfde grootte als de defecte schijf, anders zijn daar meer kosten aan verbonden (de prijs van een nieuwe harde schijf). Als u minder dan 200GB aan data hebt dan is downloaden vanaf onze FTP server de beste en snelste manier om uw gerecoverde files terug te krijgen - het is gratis en u betaalt geen extra transportkosten.
Hoe moet ik mijn harddisk verpakken voordat ik hem naar u verstuur?
Omdat harddisks gevoelig zijn voor mechanische schokken, trillingen en magnetische velden is het heel belangrijk om uw disk goed te verpakken. Doe eerst de harddisk in een afgesloten statische zak die hem tegen statische elektriciteit beschermt. Gebruik vervolgens een doos die minstens twee keer groter dan de disk is en zorg voor voldoende schokdempende massa er omheen, zoals schuimblokjes of ander verend materiaal. Voeg een onderzoeksformulier met uw gegevens bij de doos, schrijf "Breekbaar" erop en stuur hem naar ons toe.
De informatie op mijn harddisk is vetrouwelijk. Hoe weet ik zeker dat die ook vetrouwelijk zal blijven?
Alle data zal door ons als vertrouwelijk behandeld worden. Wij kunnen ook een extra vertrouwelijkheidscontract (Non-Disclosure Agreement) tekenen als u dat wilt.
Mijn harddisk was al door een ander datarecovery bedrijf onderzocht en zij hebben mij laten weten dat het niet mogelijk was om data te recoveren. Heeft het zin om nogmaals bij jullie te proberen?
Jazeker. Ieder datarecovery bedrijf heeft z'n eigen methoden en programma's ontwikkeld om data te recoveren. Bij meer ingewikkelde opdrachten komt het echter vaak voor dat één bedrijf geen oplossing voor uw probleem heeft maar een ander wel. Het heeft dus altijd zin om nogmaals bij een ander bedrijf te proberen, zeker als zij volgens het "No Cure, No Pay" principe werken.
Hoe kan ik het beste mijn harde schijf naar u versturen?
Als u uw schijf snel en gegarandeerd aan ons op wilt sturen dan raden wij u aan om hem via een koeriersbedrijf op te sturen, zoals DHL (www.dhl.nl), TNT Express (www.tnt.com), UPS (www.ups.com). Stuur ons a.u.b. een kort emailbericht met informatie wanneer uw pakket is verzonden en het trackingnummer van uw zending zodat wij die kunnen traceren. Als u de verzendkosten zo laag mogelijk wilt houden kunt u uw pakket ook per post opsturen, meer informatie vindt u hier. Zorg ervoor dat beide adressen (ontvanger en afzender) duidelijk en zichtbaar op uw pakket vermeld staan, incl. ons telefoonnummer (0575-524546). De meeste problemen bij aflevering per post komen voor als het adres niet goed te lezen is.